^W górę
  • 1 Kartka z kalendarza
    19.12.2017 – wystawienie ocen proponowanych za I sem oraz zagrożeń .................................................................................... 19.01.2018 – koniec I semestru
  • 2 Zebrania z rodzicami
    24.01.2018 – zebrania klas 1-3 .................................................................................... 25.01.2018 – zebrania klas 4-7 ....................................................................................
  • 3 Fluoryzacja szczoteczkowa
    2/ 05.01.2018 r. .................................................................................... 3/ 09.02.2018 r. .................................................................................... 4/ 09.03.2018 r. .................................................................................... 5/ 06.04.2018 r. .................................................................................... 6/ 11.05.2018 r.
  • 4 Kartka z kalendarza
    23.12.2017 – 31.12.2017 – przerwa świąteczna
  • 5 Kartka z kalendarza
    12.02.2018 - 25.02.2018 - FERIE ZIMOWE
baner

Odwiedza nas 56 gości oraz 0 użytkowników.

„Scratch Kocha Matematykę”

W niedawno ogłoszonym I Ogólnopolskim konkursie „Scratch Kocha Matematykę” dwójka naszych uczniów Klara Hofman z 6a oraz Stanisław Gauza z kl 6b znalazła się w gronie finalistów i uczestniczyła w II etapie konkursu.

Finał został  zorganizowany 15 grudnia 2017 roku w formie Pikniku Matematycznego w Zespole Szkół Społecznych w Jarocinie. Zadaniem uczestników było stworzenie projektu w Scratch, będącego programem lub grą do nauki matematyki.

W II etapie uczestnicy musieli przedstawić  publiczności w ramach prezentacji stworzone przez siebie projekty, nadesłane w ramach etapu I. Następnie uczestniczyli w rozgrywkach indywidualnych oraz w drużynowych wykonując różnorodne zadania z wykorzystaniem języka Scratch o tematyce matematycznej. Nasi uczniowie zostali wyróżnieni podczas batalii drużynowej.

Było to pierwszy dla nas konkurs z taką formułą. Mamy nadzieję, że nie ostatni. Spotkaliśmy wielu zdolnych uczniów z całej Polski: Szczecina, Gdańska, Warszawy, Przemyśla i wielu innych.  

Bardzo podobała nam się goszcząca nas szkoła: mała - około 150 uczniów, od 1 klasy SP do 3 klasy Liceum Ogólnokształcącego.

 Joanna Kordzińska

Wyróżnione prace naszych uczniów.

Czytaj więcej: „Scratch Kocha Matematykę”

Godzina Kodowania 2017

"Gdybym był francuskim uczniem i miał 10 lat, to myślę, że byłoby dla mnie ważniejsze żeby uczyć się programowania niż języka angielskiego.  … Nie mówię, żeby ludzie nie uczyli się angielskiego w jakiejś formie. Myślę, że wiesz co mam na myśli - chodzi o to, że język programowania możesz wykorzystać do tego, żeby nawiązać kontakt z 7 mld ludzi na świecie. Myślę, że programowanie powinno być wymagane w każdej publicznej szkole na świecie"

Tim Cook – dyrektor generalny Apple

Nasza szkoła jak co roku aktywnie uczestniczy w  akcji Godzina Kodowania w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej, która w tym roku potrwa od 4 do 10 grudnia.

Zachęcamy wszystkich: rodziców, dziadków i oczywiście uczniów do uruchomienia strony https://code.org/learn . Znaleźć tam można wiele zestawów łamigłówek, które są bardzo ciekawym i wciągającym wprowadzeniem do programowania. Uczestniczyć można przez cały rok, 24/7, ucząc się umiejętności programowania, jak i zgłębiania metod informatyki i jej zastosowań. 

Czy programować/kodować można tylko przy pomocy komputera? Oczywiście, że nie. Kodować można na wiele sposobów, np. kubeczkami.

Za pomocą strzałek określamy w jaki sposób ułożyć kolejne kubki. Powstające przestrzenne kompozycje są ciekawą zabawą dla kodujących i dla rozkodowujących.

Joanna Kordzińska

Nauka programowania w Baltie

Ostatni weekend października w naszej szkole upłynął „programistycznie”. 11 naszych nauczycieli miało możliwość uczyć się od jednego z czołowych programistów na świecie – Bohumira Soukup.  Czecha, biegle posługującym się j. polskim, twórcą programu Baltie. Za swój olbrzymi wkład w rozwijanie idei nauki programowania ceniony przez takich znanych wykładowców  jak Seymour Papert (MIT, Logo), Mitchel Resnick (Scratch)  i wielu innych.

Baltie jest to wizualny język programowania, który uczniom może towarzyszyć od najmłodszych lat do szkoły średniej. Programowanie w Baltie to przede wszystkim twórcza i rozwijająca zabawa w myślenie.

Podczas warsztatów zostaliśmy zapoznani z ogromnymi możliwościami tego języka, platformą konkursową oraz przygotowywaną aplikacją na urządzenia mobilne. Pan Bohumir podzielił się z nami swoimi ogromnymi umiejętnościami pedagogicznymi oraz ciekawymi rozwiązaniami metodycznymi, które możemy wykorzystać teraz w pracy z naszymi uczniami.

Było to dla nas bardzo ciekawe doświadczenie i mamy nadzieję, że to nie było nasze ostatnie spotkanie.

Joanna Kordzińska

 

Nietypowy gość

Świetlicę szkolną odwiedzają różni goście: przedstawiciele ciekawych i ważnych zawodów, emerytowani nauczyciele SP2, babcie, dziadkowie uczniów… Kilka dni temu do świetlicy zawitał zupełnie inny gość: robot Dash. Dzięki zabawie z nim dzieci mogły poznać podstawy programowania, wyzwolić własną kreatywność, ćwiczyć logiczne myślenie. Robot gościł dłużej niż to było planowane, a „świetliki” zgodnym chórem zachęcały Dasha do ponownych odwiedzin.

wychowawcy świetlicy

 

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Augusta hr. Cieszkowskiego Rights Reserved.


youtube