^W górę
  • 1 Kartka z kalendarza
    Szkolny Festyn Rodzinny - 29.09.2018r (sobota) - w godz. 14.00 - 18.00
  • 2 Kartka z kalendarza
    Pasowanie pierwszaków, 12.10.2018 - 10.00 .................................................................................... Szkolny projekt edukacyjny: 100 lat temu w szkole......
  • 3 Kartka z kalendarza
    09.11.2018 - projekt edukacyjny, o godz. 12.00 - udział klas 5-8 w koncercie szkolnym w LOSiR
  • 4 Kartka z kalendarza
    11.11. 2018 - udział szkoły w Lubońskim Biegu Niepodległości i obchodach miejskich
  • 5 Kartka z kalendarza
    14.11.2018 – wywiady dla rodziców kl. 1-3 .................................................................................... 15.11. 2018 – wywiady dla rodziców klas 4-8
baner

Odwiedza nas 34 gości oraz 0 użytkowników.

„Kodować każdy może”

 24 lutego 2018 r. na Wydziale Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie po raz trzeci, odbył się festiwal kodowania, czyli Ogólnopolski Konkurs „Kodować każdy może”. Głównym organizatorem konkursu była Szkoła Podstawowa Nr 48 w Szczecinie. W tym roku uczestnikiem finału był także nasz uczeń Stanisław Gauza. Warunkiem zakwalifikowania się do finału, było przejście zdalnych eliminacji poprzez wykonanie ciekawego programu edukacyjnego z zakresu historii. 

 

Praca Stanisława Gauzy

Pierwszą częścią finału były zmagania indywidualne uczestników konkursu. Uczniowie w programie Scratch wykonywali zadania nawiązujące do hasła obecnego roku szkolnego - „Rok dla Niepodległej”. Uczniowie musieli stworzyć skrypty rysujące elementy na portrecie Józefa Piłsudzkiego, a także wkomponować skrypt rysujący flagi Polski o różnych stopniach trudności.

Drugim etapem konkursu były zmagania zespołowe. Zespoły uczniów dobrane zostały losowo i ich zadaniem było ciągu 10 minut stworzyć jak najciekawszy projekt na wskazany temat, odpowiednio  „Zwycięstwo” (klasy 2-3), „Sukces” (klasy 4-5) oraz „Remis” (klasy 6).

Podczas gdy uczniowie wykonywali zadania ich rodzicie i nauczyciele wysłuchali prezentacji mgr inż. Sławomira Wernikowskiego z Wydziału Informatyki na temat pozornej anonimowości w Internecie.

Poziom konkursu był bardzo wyrównany i był świetną okazją do sprawdzenia własnego poziomu wiedzy i umiejętności z zakresu programowania.  Mam nadzieję, że nasza szkoła częściej będzie miała możliwość uczestniczenia w tak ciekawych projektach. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień informatycznych u uczniów naszej szkoły jest jednym z naszych priorytetów.

Joanna Kordzińska

 

 

DBI z ozobotami

6 lutego klasa 3 d obchodziła Dzień Bezpiecznego Internetu. Poznaliśmy wiele zasad dotyczących korzystania z sieci i wiemy jak postąpić w sytuacjach niebezpiecznych. Pobawiliśmy się również w łamaczy haseł koleżanek i kolegów z klasy. Jak się okazało, nie było to takie trudne! Wiemy również jak zbudować silne hasło, trudne do złamania przez hakerów. Stworzyliśmy także trasę dla robota ozobota z przystankami, przy których wymienialiśmy jakie są zasady bezpiecznego korzystania z sieci. Na koniec zajęć, sprawdziliśmy drużynowo naszą wiedzę w quizie, poprzez aplikację Kahoot!

Katarzyna Kielas

„Scratch Kocha Matematykę”

W niedawno ogłoszonym I Ogólnopolskim konkursie „Scratch Kocha Matematykę” dwójka naszych uczniów Klara Hofman z 6a oraz Stanisław Gauza z kl 6b znalazła się w gronie finalistów i uczestniczyła w II etapie konkursu.

Finał został  zorganizowany 15 grudnia 2017 roku w formie Pikniku Matematycznego w Zespole Szkół Społecznych w Jarocinie. Zadaniem uczestników było stworzenie projektu w Scratch, będącego programem lub grą do nauki matematyki.

W II etapie uczestnicy musieli przedstawić  publiczności w ramach prezentacji stworzone przez siebie projekty, nadesłane w ramach etapu I. Następnie uczestniczyli w rozgrywkach indywidualnych oraz w drużynowych wykonując różnorodne zadania z wykorzystaniem języka Scratch o tematyce matematycznej. Nasi uczniowie zostali wyróżnieni podczas batalii drużynowej.

Było to pierwszy dla nas konkurs z taką formułą. Mamy nadzieję, że nie ostatni. Spotkaliśmy wielu zdolnych uczniów z całej Polski: Szczecina, Gdańska, Warszawy, Przemyśla i wielu innych.  

Bardzo podobała nam się goszcząca nas szkoła: mała - około 150 uczniów, od 1 klasy SP do 3 klasy Liceum Ogólnokształcącego.

 Joanna Kordzińska

Wyróżnione prace naszych uczniów.

Czytaj więcej: „Scratch Kocha Matematykę”

Godzina Kodowania 2017

"Gdybym był francuskim uczniem i miał 10 lat, to myślę, że byłoby dla mnie ważniejsze żeby uczyć się programowania niż języka angielskiego.  … Nie mówię, żeby ludzie nie uczyli się angielskiego w jakiejś formie. Myślę, że wiesz co mam na myśli - chodzi o to, że język programowania możesz wykorzystać do tego, żeby nawiązać kontakt z 7 mld ludzi na świecie. Myślę, że programowanie powinno być wymagane w każdej publicznej szkole na świecie"

Tim Cook – dyrektor generalny Apple

Nasza szkoła jak co roku aktywnie uczestniczy w  akcji Godzina Kodowania w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej, która w tym roku potrwa od 4 do 10 grudnia.

Zachęcamy wszystkich: rodziców, dziadków i oczywiście uczniów do uruchomienia strony https://code.org/learn . Znaleźć tam można wiele zestawów łamigłówek, które są bardzo ciekawym i wciągającym wprowadzeniem do programowania. Uczestniczyć można przez cały rok, 24/7, ucząc się umiejętności programowania, jak i zgłębiania metod informatyki i jej zastosowań. 

Czy programować/kodować można tylko przy pomocy komputera? Oczywiście, że nie. Kodować można na wiele sposobów, np. kubeczkami.

Za pomocą strzałek określamy w jaki sposób ułożyć kolejne kubki. Powstające przestrzenne kompozycje są ciekawą zabawą dla kodujących i dla rozkodowujących.

Joanna Kordzińska

Nauka programowania w Baltie

Ostatni weekend października w naszej szkole upłynął „programistycznie”. 11 naszych nauczycieli miało możliwość uczyć się od jednego z czołowych programistów na świecie – Bohumira Soukup.  Czecha, biegle posługującym się j. polskim, twórcą programu Baltie. Za swój olbrzymi wkład w rozwijanie idei nauki programowania ceniony przez takich znanych wykładowców  jak Seymour Papert (MIT, Logo), Mitchel Resnick (Scratch)  i wielu innych.

Baltie jest to wizualny język programowania, który uczniom może towarzyszyć od najmłodszych lat do szkoły średniej. Programowanie w Baltie to przede wszystkim twórcza i rozwijająca zabawa w myślenie.

Podczas warsztatów zostaliśmy zapoznani z ogromnymi możliwościami tego języka, platformą konkursową oraz przygotowywaną aplikacją na urządzenia mobilne. Pan Bohumir podzielił się z nami swoimi ogromnymi umiejętnościami pedagogicznymi oraz ciekawymi rozwiązaniami metodycznymi, które możemy wykorzystać teraz w pracy z naszymi uczniami.

Było to dla nas bardzo ciekawe doświadczenie i mamy nadzieję, że to nie było nasze ostatnie spotkanie.

Joanna Kordzińska

 

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Augusta hr. Cieszkowskiego Rights Reserved.


youtube