Ułatwienia dostępu

Przejdź do treści

Wycieczka do Berlina

W dniu 8.12 odbyła się szkolna wycieczka do Berlina z uczniami klas 6, 7 i 8. Głównym celem wycieczki było odwiedzenie słynnego Jarmarku Świątecznego i zwiedzenie kilku innych ważnych zabytków.

Po przyjeździe do tego 3,8 milionowego miasta udaliśmy się bezpośrednio do Muzeum Techniki, gdzie zgłębialiśmy tajniki działania maszyn, pojazdów i mogliśmy podziwiać modele statków i samolotów. Następnie udaliśmy się do popularnego sklepu „Rittersport”, gdzie w ramach słodkiego przerywnika mogliśmy spróbować pysznej gorącej czekolady, a następnie zakupić inne produkty tej marki.

Przejazd i spacer po mieście to wspaniała okazja do zobaczenia wielu kluczowych dla historii Berlina miejsc, takich jak Mur Berliński, Brama Brandenburska , Aleja Unter den Linden czy Pomnik Pomordowanych Żydów Europy. Dzieje wszystkich zabytków okazały się być interesujące.

Prawdziwym przeżyciem było jednak wejście do niemieckiego Reichstagu. Szklana kopuła znajdująca się na dachu Parlamentu, z widokiem na całe miasto, robiła ogromne wrażenie. Z audio-przewodników dowiedzieliśmy się więcej o tym budynku i posłuchaliśmy wielu ciekawostek o historii miasta.

Po wyjściu z parlamentu udaliśmy się ulicami Berlina na plac Gendarmenmarkt, pośrodku którego stoi Sala Koncertowa. Dodatkowo ujrzeliśmy wówczas Katedrę Niemiecką stojącą po południowej stronie placu, jak również mieszczącą się na północ od niego Katedrę Francuską.

Następnym punktem naszej wycieczki była wieża telewizyjna (niem. Fernsehturm), którą podziwialiśmy z dołu oraz Jarmark Świątecznym na kultowym placu Alexandra. Jarmark Świąteczny w Berlinie na Alexanderplatz stanowił główny punkt naszego wyjazdu i absolutnie nas nie rozczarował. Ten kolorowy, oświetlony plac z kołem młyńskim, straganami, lodowiskiem i świąteczną muzyką zrobił na uczniach duże wrażenie. Ciepły poncz dla dzieci (niem. Kinderpunch) i pyszne przysmaki, takie jak jabłko w czekoladzie pozwoliły nam prawdziwie wczuć się w świąteczny nastrój.

Tego typu wycieczki są nie tylko świetną odskocznią dla uczniów, ale również uwrażliwiają na różnorodność kulturową oraz pobudzają ciekawość zgłębienia tych mniej znanych rozdziałów z historii naszych sąsiadów.